In 2020 is gekozen om PBL-uren in te voeren. PBL staat voor Persoonlijk Budget Levensfase. Het PBL is een urenbudget voor medewerkers in de gehandicaptenzorg en vanuit CAO Ziekenhuizen. Het gaat om extra uren bovenop de wettelijke vakantie-uren. Het budget bedraagt 57 uur per jaar voor een voltijd werkende medewerker. Het budget kan gebruikt worden voor verlof, worden uitbetaald of worden gespaard. Op de vakantiekaart komt te staan hoeveel uren je recht hebt op PBL. Tijdens de persoonlijke gesprekken wordt met elkaar besproken naar welke individuele behoeftes je hebt om deze uren in te zetten.

Kwaliteit HKZ HKZ staat voor Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector. We hebben na de HKZ-gecertificeerd voor kleine organisaties al weer